Naam :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Powered by Blogger

dinsdag, april 18, 2006

Loeloe's column (1)

Loeloe is de dochter van Dré en Win, zij woont reeds 4 jaar in Bretagne. Samen met haar vriend , 3 kinderen, een hond en 2 poezen staan ze haar ouders bij met hun zoektocht, de koop en natuurlijk de verbouwing van hun huis in frankrijk. Hier zal ze, zo nu en dan, haar kant van het verhaal opschrijven.


Beweging

Nou, het was me een weekend wel, Nina-Li heeft voor het eerst dr biologische vader ontmoet, ik kreeg ,zo'n beetje als laatste, te horen dat mijn zusje zwanger is van haar tweede kindje. En toen als klap op de vuurpijl, kreeg ik gisteren het lange verwachtte telefoontje van Ashley dat het voorlopig koopcontract eraan kwam. Eindelijk!!

(klik hieronder voor de rest van het verhaal)

Bovenstaande zin klinkt misschien wat raar, maar omdat ik alles van zo dichtbij meemaak en we éindelijk eens wat terug kan doen, is het voor mij zeker zo spannend als voor mijn ouders.

We deden de voorselectie van de interessante huizen, ik belde voor de bezichtigingen, Ik ging mee met elke afspraak, ik was de ' porte parole' bij de eerste teleurstelling, vertaal als het frans moeilijkheden veroorzaakt, én wij hadden ashley aangedragen als eerlijk en betrouwbaar...dus toen hij maar niks van zich liet horen kreeg ik het gevoel dat er misschien wel eens een 2e teleurstelling aan zat te komen. Ookal hield ik mezelf voor:" geen nieuws is goed nieuws".

Maar gelukkig het beweegt weer. Door ziekte was de boel een beetje vertraagt en als alles goed gaat hebben mijn ouders vrijdag de kopie van het V.K.* binnen. En dan begint het vertalen, Ik heb me laten vertelen dat een V.K. wel 20 pagina's kan bevatten, dus dat wordt wat. Voor de vertaling geld ik alleen als backup, het grote werk doet mijn moeder zelf. Toch wil ik hetzelf ook goed doorlezen, want ik ben tenslotte degene die gaat tekenen.
Jaha! mijn ouders hebben me gemachtigd om te tekenen,( maak ik dat ook nog eens mee) hoeven ze niet wéér heen en weer voor maar eventjes, want al lijkt bretagne dichtbij het is toch nog zeker zo'n 9 uur rijden.
Voor het tekenen van het koopcontract komen ze wel over, dat is toch wel iets bijzonders.

Wij hebben de champagne al koud liggen voor als het zover komt!


*Voorlopig Koopcontract


Comments on "Loeloe's column (1)"

 

Anonymous Anoniem said ... (28/4/06 19:41) : 

ja maar nu niet zielig gaan lopen doen...je bent gewoon totaal onbereikbaar...je weet hoe leuk ik het vind om jou iets te vertellen dat mama/papa (nog) niet mag weten!!! gna gna

 

Blogger loeloe said ... (28/4/06 21:42) : 

dat laatste moet je er de volgende keer toch even bij vertellen, schatt..........

 

Anonymous Anoniem said ... (29/4/06 11:09) : 

Onze moeder Sherlock Winny had het mystery al binnen 2 dagen ontrafeld, du szo bedoel ik het niet

 

post a comment